Mind

Werkstress verminderen

Stress op of van je werk is één van de meest voorkomende beroepsziektes. Honderden mensen lopen jaarlijks het risico op een burn-out. In de week van de werkstress geven mensen overal en nergens tips voor een ontspannen werksfeer. Ik ben er van overtuigd dat een goede start van de dag de rest van de dag voor ongeveer 40% kan beïnvloeden. Ik geef je graag tips voor een ontspannen start van je (werk) dag. 

Neem de tijd
Opstaan kan soms best lastig zijn. De ochtend bepaald je humeur voor de rest van de dag voor een groot deel. Sta dus hoe moeilijk het ook is vroeg genoeg op zodat je tijd genoeg hebt voor je ochtendritueel. Voorkom haasten, neem de tijd!

Mediteer
Zo start je de dag met een frisse en open blik.

Ga in de lotushouding op je bed zitten, leg je handen met de handpalmen naar boven ontspannen neer op je bovenbenen en sluit dan je ogen. Luister naar de geluiden om je heen. Hoor hoe de regen zachtjes op het raam tikt en laat dit dan weer los, hoor hoe de vogels fluiten en laat dit dan weer los enz.

“Het geluk in je leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten”

Ontbijt
Het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag. De stofwisseling komt op gang en de hersenen worden wakker en energiek. Je kunt ontbijten met: bananenpannenkoekjes, een roer eitje of havermout met appel, kaneel en rozijntjes. Vind je het lastig om zo vroeg al iets te eten? Maak dan een lekkere smoothie voor jezelf met bijvoorbeeld: mango, banaan, sinaasappelsap en een handje vol spinazie.

Beweeg
Een korte oefening is al voldoende voor een wakkere geest. Maak een kleine wandeling of doe een fijne yoga pose.
De zonnen groet bijvoorbeeld, dit is een perfecte ochtend yoga pose.

Avond van tevoren
Leg alles wat je de avond van tevoren klaar kunt leggen vast klaar. Kies de kleding uit waar jij je fijn in voelt, zet de ingrediënten voor je ontbijt vast klaar en dek de keukentafel en vergeet niet je huis iedere avond opgeruimd achter te laten. Zo kun je de nieuwe dag goed, fris en uitgerust starten.
Liefs Lies

Hits: 62

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *