Body

Gezond eten doe je zo!

De maand januari is aangebroken. Een nieuwe start waarin veel mensen (weer) extra gezond willen eten en bewegen. Hierbij mijn vijf tips die je hier een handje bij kunnen helpen.

KEUKENKASTJES – Haal leeg die keukenkastjes! Drastisch, maar het behoed je voor eventuele moeilijke momenten. Een te grote voorraad lekkernijen? Schenk het aan de voedselbank, zij blij, jij blij! Chocolade, koekjes, chips en frisdrank, zorg ervoor dat deze heerlijkheden lekker in de winkel blijven liggen.

IN HET ZICHT – Leg gezonde voeding in het zicht. Wat blijkt nou, zie je groenten of fruit liggen, dan pak je dit onbewust sneller dan een reep chocolade.

WEEKMENU – Maak een weekmenu. Kies één dag per week waarin je het menu opstelt. Probeer alle boodschappen in één keer te doen, dit zorgt ervoor dat je niet onnodig ongezonde voeding in huis haalt en het scheelt je ook behoorlijk in je portemonnee. Je bent bezig met het bereiden van je maaltijden wat meer focus geeft en je voorkomt momenten waarop je even inspiratieloos bent.

VERS – Kies voor vers! Eén van de simpelste manieren om gezonder te eten, als je het mij vraagt. Het vergt misschien iets meer moeite en tijd, maar je maaltijden zullen zoveel voedzamer en lekkerder zijn. Zeg maar gedag tegen verborgen suikers en andere ongezonde toevoegingen.

RELAX – Wees niet te streng voor jezelf! Af en toe mag je best genieten van een bonbon, een stukje taart of een koekje, zolang het maar in balans blijft. Kies je voor een momentje van “zondigen”, zorg dan wel dat je ècht iets lekkers kiest. Word je er niet ultiem gelukkig van, laat het dan liever staan.

Zin in een simpel en gezond receptje. Probeer dan deze tonijnsalade eens.

Hits: 74

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *