Beauty

Boost je huid met deze voedingsmiddelen

Je bent wat je eet, daar heb je vast wel eens van gehoord. Voeding heeft een grote invloed op je huid. Zo kan zuivel een onrustige huid veroorzaken en cafeïne de huid juist uitdrogen. Met welke voeding geef je jouw huid een boost?

Allereerst een kleine greep uit de voedingsmiddelen die je het beste kunt laten staan voor een happy skin. Zoals ik hierboven al beschreef: zuivel en cafeïne maar ook gefrituurde “voeding” en bewerkte suikers.

Nu leggen wij de focus op de positieve effecten van voeding. Deze voedingsmiddelen zijn echte skinfoodies.

ANTIOXIDANTEN – Blauwe bessen, wortels, pure chocolade (minimaal 70%), groene thee en ongebrande noten. Dit zijn voorbeelden van voedingsmiddelen die antioxidanten bevatten. Ze helpen de huid beschermen tegen vrije radicalen (zon, sigarettenrook & milieuverontreiniging).

VET – Gezonde vetten, hiermee bedoel ik onverzadigde vetten, helpen de huid beschermen tegen ontstekingen en een droge huid. Denk hierbij aan: vette vis (zalm, makreel), avocado, olijfolie en noten.

HYDRATEREN – Het is niet wetenschappelijk bewezen dat water je huid mooi maakt, maar, geen water drinken droogt je huid uit. Het drinken van voldoende water ontdoet je lichaam daarnaast van afvalstoffen. Voeg er een schijfje citroen aan toe en je hebt meteen wat extra antioxidanten binnen.

VEZELS – Blije darmen betekent een blije huid. Groene groenten, lijnzaad, havermout, fruit, allemaal voorbeelden van vezelrijke voedingsmiddelen. Voldoende vezelrijke voeding zorgt voor gezonde darmbacteriën.

Je huid weerspiegelt hoe jij je vanbinnen voelt. Gezonde voeding, voldoende slaap, voldoende ontspanning, doen wat je leuk vindt en houden van jezelf geven je de boost die je huid verdient.

Hits: 60

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *